שלילת רישיון לנהג חדש

החוק מציב נהגים חדשים וצעירים במעמד שונה מזה של נהגים ותיקים עקב מיומנויות הנהיגה הנמוכות, הניסיון המוגבל בדרכים והנטייה להתנהגות פזיזה וקלת דעת, שמגבירים את הסיכון לתאונות.

בשל כך, עבירות תנועה רבות מסתיימות בקביעת שלילת רישיון לנהג חדש, המציבה את אותם נהגים טריים בסיכון לגורל רישיונם מכאן והלאה.

הגדרתו וחובותיו של הנהג החדש

החוק מגדיר נהגים חדשים באופן הבא:

  • מי שקיבלו רישיון נהיגה לראשונה בחייהם על כלי תחבורה מנועי כלשהו וכעת נחשבים לנהגים חדשים למשך שנתיים מיום מתן הרישיון.
  • מי שטרם מלאו להם 24 שנים ומוגדרים "נהג חדש צעיר".

אופן מתן הרישיון לנהגים חדשים וצעירים

את הרישיון החדש מקבלים הנהגים בהדרגה: תחילה באופן זמני למשך 6 חודשים, במהלכם יש לנהוג עם מלווה (בקרב נהגים שגילם עד 24) ולאחר מכן לפרק זמן של שנתיים, הנספר ממועד קבלת הרישיון.

ככל שתקופת הנהג החדש תסתיים ללא הרשעה בעבירות תנועה המנויות בתוספת השלישית לחוקי התעבורה, יינתן הרישיון הקבוע, שתקף עד לגיל 75.

החובות החלות על נהג חדש

תקופת מלווה

במשך 6 החודשים הראשונים לקבלת הרישיון יש לנהוג עם מלווה לפי החלוקה הבאה:

  • בשלושת החודשים הראשונים: ליווי מלא לנהיגה בכל שעות היממה.
  • בשלושת החודשים האחרונים: ליווי בשעות הלילה בלבד, בין השעות 21:00-06:00.

צבירת שעות נהיגה

כל נהג חדש מחויב לצבור 50 שעות נהיגה לכל הפחות, המורכבות מנהיגת יום, נהיגת לילה, נהיגה בדרכים עירוניות ונהיגה בדרכים בין עירוניות.

כמות הנוסעים ברכב

נהגים שגילם נמוך מ-21 שנים, יכולים להסיע ברכבם עד שני נוסעים בלבד וזאת עד לסיום השנתיים בהם חלה עליהם הגדרת הנהג החדש או עד להגיעם לגיל 21.

התקנת שלט נהג חדש

כל נהג שזה עתה קיבל רישיון, מחויב להצמיד לשמשה האחורית של הרכב שלט "נהג חדש" כבר מהנסיעה הראשונה.

שלילת רישיון נהיגה לנהג חדש

חובות נהגים חדשים בני 24 ומעלה

נהגים אלה אינם מחויבים בליווי ואינם מוגבלים בכמות הנוסעים, אך נדרשים להצמיד לשמשה האחורית שלט נהג חדש ולהימנע מעבירות שעשויות להטיל עליהם שלילת רישיון לנהג חדש, כפי שיפורט מיד.

הימנעות מעבירות תנועה חמורות

נהגים חדשים נמצאים בעיני הרשויות במעין "תקופת מבחן", במהלכה כל הפרה ולו פעוטה של חוקי התנועה עלולה לגרור ענישה מחמירה המקפלת בתוכה שלל סנקציות ואמצעי תיקון, לרבות שלילת רישיון לנהג חדש.

כך לדוגמה, עבירת נהיגה בשכרות הנאכפת בקרב נהגים ותיקים מכמות של 290 מק"ג בליטר אוויר נשוף, נאכפת בקרב נהגים חדשים כבר מכמות של 50 מק"ג.

המשמעות היא שדי במשקה אחד על מנת להטיל שלילת רישיון והחרמה מנהלית של הרכב ל-30 ימים, להעמיד את הנהג/ת לדין בגין נהיגה בשכרות ולהרשיע אותם באחת מעבירות התעבורה החמורות ביותר, שדינה פסילת רישיון למשך שנתיים.

להלן מספר עבירות נוספות בהן תיתכן שלילת רישיון לנהג חדש:

  • נהיגה ללא מלווה
  • נהיגה ללא רישיון תקף לאותו סוג רכב
  • נהיגה תחת השפעת סמים
  • עקיפה מסוכנת
  • גרימת תאונת דרכים
  • מהירות מופרזת
  • חציית צומת באור אדום
  • אי מתן זכות קדימה
  • ועוד

מעבר לשלילה: סנקציות נוספות המוטלות על נהגים חדשים וצעירים

עונשם של נהגים חדשים בביצוע עבירת תעבורה חמורה לא מסתכם בשלילת הרישיון בלבד.

נהגים אלו צפויים גם לסנקציות הבאות:

  • הארכת תקופת הנהג החדש בשנתיים נוספות
  • פסילה מנהלית למשך 30, 60 או 90 ימים בהתאם לסוג העבירה
  • צבירת נקודות תעבורה
  • הרשעה במשפט תעבורה שתכלול שלילת רישיון לנהג חדש לתקופה ממושכת, פסילה מותנית, קנס כספי וצבירת נקודות רישוי.
  • נהגים שרישיונם נשלל למשך 3 חודשים ומעלה, יחויבו לעבור בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים ולהמתין זמן רב להחלטה בנוגע לכשירות הנהיגה. לאחר מכן ובכפוף להחלטה חיובית עליהם לעבור תיאוריה וטסט מחדש על מנת לחדש את הרישיון, כשבסיום יעברו שוב את כל תקופת הנהג החדש, מההתחלה.

שלילת רישיון לנהג חדש: כיצד לפעול?

רישיון נהיגה מהווה אמצעי חיוני ביותר בקרב הציבור הישראלי וזאת לאור הקושי שבחופש התנועה וההתניידות אל מול התחבורה הציבורית.

לפיכך, כל שלילת רישיון לנהג חדש עלולה לפגוע בנגישות התחבורתית למקומות העבודה, בכושר הפרנסה, בהסעת קרובים, בזמינות האישית ואף ביכולת התגובה במצבי חירום.

לכן העצה הטובה ביותר, ככל שביצעתם כנהגים חדשים עבירת תעבורה, היא להתייעץ עם עורך דין תעבורה בהקדם האפשרי.

גורם מקצועי ומנוסה יוכל להבין את שאירע בעת ביצוע העבירה, לעמוד על פרטים שעשויים להפחית מעונשכם ולנהל בהצלחה את התהליך המשפטי והבירוקרטי בבית המשפט, המכון הרפואי ומשרד הרישוי.

מטרת עורך הדין לתעבורה היא לגבש אסטרטגיית פעולה איכותית שתביא לשמירה על רישיון הנהיגה שלכם ככל שניתן ולצמצם את הנזק שכרוך בחידושו והשבתו העתידיים, אם ייפסל לפרק זמן מסוים.

ביצעת עבירת תעבורה בתקופת הנהג החדש? עורכת הדין דנה דוד לצידך!

הצלחה מקצועית בתיקי תעבורה היא תוצאה של בקיאות מרשימה בחוק ובפסיקה, היכרות עמוקה עם תובעים משטרתיים, פרקליטים, שופטים, בכירים במשרד הרישוי ובמכון הרפואי וכמובן ניסיון עשיר בייצוג נהגים בתיקים מורכבים לרבות תאונות דרכים, נהיגה בשכרות, שלילת רישיון לנהג חדש לאחר בדיקות במכון הרפואי ועוד.

עם 15 שנות ניסיון ובמסגרתן הצלחות מקצועיות רבות, עורכת הדין לתעבורה דנה דוד היא הכתובת הטובה ביותר לייצוג נהגים חדשים בעבירות בכל סדרי הגודל.

אם קיבלתם דו"ח הזמנה למשפט, זימון לפסילה מנהלית אצל קצין משטרה או כתב אישום בגין עבירת תעבורה, חבל על כל רגע נוסף – פנו לעו"ד דנה דוד כבר עכשיו להתייעצות וקבלת ייצוג מעולה, עד לתוצאה הטובה ביותר.

שתפו:

עורכת דין דנה דוד
עורכת דין דנה דוד

למשרדינו ניסיון עשיר ביצוג נאשמים בתחום התעבורה בעבירות כגון נהיגה בשכרות, נהיגה בפסילה תאונות קטלניות, ייצוג מקיף בועדת ערר של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ועוד.

פתח וואטסאפ
נשמח לעזור!
היי,
איך אפשר לסייע?
 

 

 
דילוג לתוכן